Zelf een kaars met gedroogde bloemen maken

Op internet was ik een hele leuke zelfgemaakte kaars tegen gekomen met kruiden er in. Ik vond het er zo leuk uitzien, dat ik het ook wilde proberen te maken.

Nu dat het voorjaar is, is de tuin gesnoeid en daar hield ik een paar takjes heide met bloemetjes aan over. Geen flauw idee of heide ook gesnoeid moet worden, maar het is gebeurd. Hopelijk komen er weer veel nieuwe bloemetjes in want ik denk dat ik nog meer van zulke kaarsen wil maken…eigenlijk zou ik ze wel door het hele huis willen hebben. ๐Ÿ™‚

De takjes heide heb ik een nachtje geperst en daarna (nog in het papier) op de verwarming gelegd om te drogen. Ik hoop dat ze lang genoeg er op hebben gelegen want ik was een beetje ongeduldig.

Het kaarsvet heb ik geparfumeerd met een flesje jasmijn olie en een scheutje geranium olie. Dat heb ik trouwens gedaan nadat ik de takjes met het kaarsvet had vastgeplakt aan de randen van de pot. Bij gebrek aan een geschikt kwastje heb ik daar een theelepeltje voor gebruikt.

image

Zelfgemaakte kaars met bloemetjes

Ik had helaas wat te weinig kaarsvet dus heb ik wat moeten sjoemelen met de randen zodat het lijkt alsof de kaars tot boven de takjes komt. Zolang je er niet in kijkt, valt het bijna niet op. ๐Ÿ˜‰

Nu maar hopen dat de takjes niet bruin zijn over een paar weken.

Geef een reactie

